Egy kezdő Kung Fu-s tapasztalatai 1.

2017 februárjában kezdtem el tanulni a Wing Tsun Kung Fu-t, azóta lassan 9 hónap telt el, és sikerült megszereznem a legelső fokozatomat. Ebben a cikkben szeretném összefoglalni röviden, hogy eddig miket tapasztaltam, a következőben pedig elmesélem hogy hogyan ismerkedtem meg a stílussal.

Mielőtt elkezdtem, gyűlöltem mindenféle fajta mozgásformát, még egy laza kis sétára sem lehetett kirángatni otthonról. Mikor megismerkedtem a Kung Fu-val, szinte rögtön beleszerettem, és rájöttem, hogy ez nekem kell. Az edzések alatt megszerettem a sportolást, és ma már saját magamtól csinálom, ez számomra hatalmas előrelépést jelent.

Wing chunSokkal nagyobb az állóképességem, izmosodtam, és nagyobbat is ütök, mint amikor elkezdtem. A lustaságomat ugyan nem sikerült teljesen leküzdenem, de ebben is rengeteget fejlődtem: régebben maximum a busz után futottam, és semmit sem mozogtam. Most már rendszeresen edzek, ha nem a Mesteremmel, akkor itthon erősítek, kocogok, vagy lesétálok pár kilométert

Magabiztosabb lettem. A tudat, hogy ha megtámad valaki az utcán, és nem biztos, hogy három másodpercen belül szörnyet halsz, sokat hozzá tud adni az emberhez.

Ha harcművészetet tanulsz, meg fogod tanulni elfogadni és elviselni a fájdalmat. Tudod, hogy meg fogsz sérülni, ezért nyomás alatt is sokkal higgadtabb maradsz. Ez szellemileg is megedz, ami az élet más területein is jól jön, például vizsgaidőszakban.
Jobban összpontosítasz, hiszen az edzésen nem lesz telefon, TV és számítógép, ami elvonja a figyelmedet. Az agyad szinte kikapcsol, és csak a technikára összpontosítasz.

Ha jó Mestert választasz, akkor az edzéseken nem csak ti vagytok jelen, hanem az ősi, kínai kultúra is. Tiszteletre és fegyelemre tanít mind Mestered, mind a magasabb fokozatúakkal szemben. Minél tovább vesz körül ez a légkör, annál jobban ivódik át az életed más területeire is. Másképp fogsz nézni az öregekre, akik már többet láttak, és a fiatalokra is, akiknek még keveset láttak a világból.

Rájössz, hogy ha folyamatos gyakorlással milyen hatalmas fegyvert építhetsz magadból. Becsületessé tesz, általa felismered, hogy az unalmas iskolai tanórák, és a még rosszabb egyetemi előadások alatt is mennyi mindent tanultál.
Ez a sport megtanít arra, hogy soha nem adhatod fel a céljaidat, hogy el kell érned azokat. Sokkal kitartóbb leszel, hiszen az út hosszú és nehéz, ezt már az elején is látni.

A Wing Tsun  már nagyon sokszor kapott hideget és meleg is, de abban biztos vagyok, hogy pozitív hatással van az életemre. Rengeteget fejlődtem, és nem csak fizikailag, hanem szellemileg is, amiért örökké hálás leszek a Mesteremnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése