SOROZATAJÁNLÓ – Game of Thrones/Trónok harca


Fülszöveg: 
A Trónok harca egy amerikai fantasy televíziós sorozat, melynek alkotói David Benioff és D. B. Weiss, és az HBO mutatott be 2011. április 17-én. A sorozat George R. R. Martin A tűz és jég dala című regényciklusán alapul. A cselekmény egy kitalált világban, Westerosban és Essosban játszódik, és nemesi családok a Hét Királyság feletti erőszakos küzdelmeit követi nyomon.

***

Most bizonyára sokan megkérdezitek magatoktól, hogy miért is írom meg ezt az ajánlót, hiszen a többségetek már régóta követi szorgos figyelemmel a sorozatot. Bevallom őszintén, én csak pár hete kezdtem el nézni, és magával ragadott az egész. Emiatt is bátorkodom megírni ezt a bejegyzést, hátha az olyan személyek, akik eddig nem nézték a Trónok harcát, adnak neki egy esélyt.
Engem főképp a „színpadi” kép fogott meg. Alapjáraton is imádok minden olyan sorozatot, ahol a szereplők kosztümökben vannak, így konkrétan szinte az összes koreai történelmi sorozatot láttam, pedig világéletemben nem szerettem a törit…
A sorozatban lenyűgöztek a jelmezek, maga a kitalált kor amiben játszódik, hogy már olyan meseszerű, hogy valóságosnak tűnik az egész.
A szereplők pedig kiválóan játszanak.

Szeretném kiemelni a Daenerys Targaryan-t alakító színésznőt, Emilia Clarke-ét, akit még a Mielőtt megismertelek című filmben ismertem meg legelőször. Már ott is ámulatba ejtett, ahogy beleéli magát a történetbe, hogy olyan átéléssel játszik, mint mintha minden valójában megtörtént volna. Itt sem csalódtam benne, sőt… Egyszerűen ámulatba ejt, hogy mennyire illik rá Daenerys karakterre, hogy mennyire meg tudja formálni a sárkányos lányt. Azt olvastam valahol, hogy Emilia a beatbox segítségével tanulta meg elsajátítani a dothraki nyelvet, ami kisebb problémát okozott neki, de nagyon jó megoldotta a feladatot.

A másik szereplő, aki szintén az egyik kedvencem közé tartozik, - mint ahogy Emilia Clarke is az, - nem más mint a Havas John-t alakító színész Kit Harington.
A fattyú fiú, akit félig kitaszít a családja, aki a Falhoz menekül, mert nem bír otthon maradni. A fiú akinek szinte semmi sem jut, ám mégis minden az övé. Tipikusan az a figura, akit az ember megsajnál, és nagyon megszeret.
Kit Harington is kiválóan játssza a szerepét, és már-már elhiszem róla, hogy tényleg az ő életét látom. Minden érzelem, minden mozdulata valóságos, olyan mintha saját magát adná, és nem egy játszott szerepben lenne benne.
És ez minden színészre igaz.

A rendezőknek sikerült egy profi, a Trónok harca szerepköreihez tökéletesen illő úgymond bandát találnia, akikben sem ő sem a nézőközönség nem csalódik. Vagyis én nem csalódtam, az már biztos. J

Szóval nagy buzgósággal ajánlom mindenkinek, aki még egyetlen egy részt sem látott belőle, hogy adjon neki egy esélyt. Nem hiszem, hogy meg fogjátok bánni. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése