5 dolog, ha impulzusvásárló vagy

Kriszti vagyok, 19 éves, impulzusvásárló. Nem vagyok rá büszke, de úgy érzem, nem én vagyok az egyetlen, aki újra és újra ebbe a hibába esik - főként, ha belegondolunk, mennyi üzlet apellál éppen erre a nem éppen dicsérendő tulajdonságra. Na de mi is az az impulzusvásárlás?

Az impulzusvásárlás erősen emocionális (érzelmi) tényezők hatására jön létre, az adott szituációtól függő, előre nem tervezett döntés.

Ebben a cikkben összeszedtem nektek 5 olyan dolgot, amit minden impulzusvásárló ismer. Jó olvasást!


1. Nem veszek semmit

Hányszor fordult már elő veled olyan, hogy elkísérted egy barátnődet vásárolni, és végül te többet költöttél, mint ő? Persze érthető, hiszen nem hagyhatod ott ezt a gyönyörű rúzst a polcon, főleg nem ilyen áron... na meg az a toll is olyan szépen fog... máskor is megvehetnéd, ha erre jársz, de mi van, ha akkorra elfogy vagy egyszerűen elfelejted? Akkor meg miért ne vennéd meg itt és most?

Ugye ismerős a szituáció? 

2. Mit is akartam venni?



Szerintem sokaknak ismerős az a jelenet, amikor valaki bemegy egy palack vízért vagy akár egy liter tejért a boltba, és aztán két szatyrot cipelve vánszorog ki fél órával később... A slusszpoén pedig az, hogy éppen azt felejtette el megvenni, ami a legfontosabb lett volna. Ilyen dolgok akárkivel előfordulhatnak, de főképp azokkal, akik kevésbé tudatosan vásárolnak. 


3. Apróságok

Akik nem tervezik meg előre, hogy mit akarnak venni, mire van szükségük vagy éppen nem írnak róla listát, azok biztosan ismerik azt az érzést, amikor hazamennek, kipakolják a szatyraikat, és csak akkor konstatálják, hogy mi minden vackot vásároltak össze. Különféle apróságok hevernek szanaszét: tollak, post-itek, színes csomagos zsepik, kinek mi. Ilyenkor döbben rá az ember, hogy mennyi pénzt kidobott ilyen kis semmiségekre, ami felkeltették a polcon a figyelmét. 

4. Takarékoskodás


Az impulzusvásárlás legnagyobb hátránya természetesen az, hogy nem túl költséghatékony. Az ilyen vásárlók gyakran az összes náluk lévő pénzt el tudják költeni anélkül, hogy belegondolnának abba, tényleg szükségük van-e az adott tárgyra. Sajnos emiatt kevésbé felelősségteljesek a pénzügyekben, és spórolás is nehezebben megy nekik. 



5. Bűntudat

Az előbbiek miatti bűntudat pedig ugyan nem olyan mardosó, de mégis jelen van: én is gyakran siratom a tudatosságot. 



Ebben a bejegyzésben kiragadtam egy szeletét ennek a jelenségnek, de ennél persze sokkal komplikáltabb a probléma - ugyanis ez egy valós probléma egyéni és társadalmi szinten is; a marketingesek nagyrészt erre építik a reklámjaikat, hirdetéseiket, akcióikat. (Még az üzletek elrendezése is aszerint történik, hogyan lehetne a vevőt a költekezésre rávenni; a pékáruk például ezért vannak általában a bolt hátuljában...)

Ti magatokra ismeretetek? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése