Bullet Journal (Áttekintés)




Az előző bejegyzésemben (a bejegyzés elolvasásához kattints IDE) már foglalkoztam a Bullet Journallal, azonban arról vajmi keveset beszéltem, hogy milyen is az enyém. Úgy gondoltam, ebben a bejegyzésben bemutatom a saját tervezőmet. 


Itthon a Leuchtturm1917 füzetek, illetve a Moleskin ponthálós noteszei a legnépszerűbbek, véleményem szerint a legegyszerűbb oknál fogva: azok a legkönnyebben elérhetőek. Kisebb-nagyobb cégek szintén forgalmaznak Magyarországon pontozott füzeteket, de ezeknek egy része szinte megfizethetetlenül drága (gondolok itt a mindenféle csodaborítós alkotásokra) vagy éppen minőségileg nincs a topon. Ezért kis hazánkban elterjedtebb a sima vagy kockás füzetben vezetett Bullet Journal, az első bujomat én is egy egyszerű noteszben kezdtem el. 

Szerencsére nemrég olyan lehetőségre bukkantam, amivel kiküszöbölhetem a fentebbi problémákat, és viszonylag jó áron egy gyönyörű Mijn Bullet Journalra tettem szert. Ezt láthatjátok a képen.

Két részből áll: az egyik maga a füzet, a másik pedig a különálló borító, amelynek fülében található hely a kulcsnak. Nekem ez az első pontozott füzetem, így még csak ismerkedem vele, de nagyon kényelmesnek találom, hogy bár a pontok támaszként szolgálnak, nem is korlátozzák annyira a szabadságomat, illetve a végeredmény is sokkal ízlésesebb, mint egy kockás papíron.  A lapvastagsággal én speciel meg vagyok elégedve, bár az erősebb filcek átlátszanak, de használat közben ez egyáltalán nem zavaró. 

A Mijn Bullet Journal másik sajátossága az, hogy az első pár oldalt halványan megtervezték: van benne egy Quote oldal, Index, Éves tervező, egy erősségeket és gyengeségeket figyelő ábra, illetve egy világtérkép. Ezek szerencsére nem foglalnak túl sok helyet, illetve jól személyre szabhatóak, vagy akár figyelmen kívül hagyhatóak. A térkép hatalmas segítség szerintem minden kevésbé tehetséges bullet journal junkie-nak, illetve az éves naptár is hasznos. Ezt a kettőt, illetve az indexet használom. 


Én (többnyire) magyar nyelven vezetem a naptáramat, bár eleinte gondolkodtam az angolon és a németen is. Mindkettő mellett rengeteg érvet találtam, hiszen a németet én alapvetően egy fantasztikus nyelvnek tartom, tetszik a szavak hangzása, illetve így alkalmam nyílt volna arra is, hogy gyakoroljam egy kicsit, de mivel sok mindennel nem vagyok tisztában, és minden idézet angolul vagy magyarul van, amit fel szeretnék használni a Bullet Journalomban, inkább letettem róla. 

Az éves tervezőről tulajdonképpen csak annyit tudok elmondani, hogy kicsit minimalistára vettem a figurát (mint sok más esetben is), és a kék, és türkiz kihúzóimmal játszottam egy kicsit: igaz, egyelőre az ünnepeknek csak elenyésző részét jelöltem be. 

Ha a kihívásról többet akarsz tudni:
2018-as könyvkihívás

A collection-öknél nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy mi legyen az első oldal, hiszen ez valamiképpen meghatározza a notesz tulajdonosát. Némi töprengés után úgy döntöttem, hogy a Könyvkihívással indítok, hiszen a 'könyvmolyság' nemcsak a személyiségemet határozza meg, hanem a blogon is ekképp vagyok jelen. A kihívás persze nem fért el egy oldalon, de én az egyszerűség kedvéért csak az elsőt mutatom be nektek. 

Sem a címnél, sem pedig a kidolgozásnál nem vittem túlzásba a rajzot. Baloldalon találhatóak a feladatok, jobbra pedig a hozzájuk tartozó könyvek. (A kiszínezett számkarikájúak azok, amiket már elvégeztem.)


A következő oldalon egy úgynevezett "Bingó oldal" található, amit teljes mértékben személyre szabtam. Eredetileg egy introvertált bingót szerettem volna, de végül úgy döntöttem, hogy inkább a saját magamra jellemző tevékenységeket írom bele a táblázatba és illusztrálom. Ez tulajdonképpen annyiban hasznos, hogy megmutatja, mennyire ismerem önmagamat, és hogy egyezik-e a saját  magamról alkotott képem a valósággal. 


A következő oldalt egyelőre nem töltöttem ki, de itt a bakancslistám fog helyet kapni. A cím természetesen egy logikai bakugrással jött létre... No comment. 


Mint ahogy olvashatjátok, ezen az oldalon a Disney rajzfilmeket/filmeket fogom összegyűjteni, és kipipálom majd azokat, amiket megnéztem. Számomra ez nemcsak azért fontos, mert imádom a meséket, hanem azért is, mert a Bullet Journalomat havi lebontásban más-más témák alapján fogom felépíteni, sorozatok, mesék, filmek és könyvek alapján. 

A Mood Trackert, avagy a hangulatfigyelőt szánt szándékkal nem illesztettem bele a bejegyzésbe, ahogy az úgynevezett Lady Time-ot sem, ugyanis mindkettőt elég személyesnek találom, és nem szeretném ország-világgal megosztani, remélem, nem bánjátok. 


Bármennyire is unalmasnak tűnik, számomra ez a letisztult forma teszi megfelelővé a születésnapok vezetését.


A következő oldalon egy idővonal található, amit márciustól (ugyanis ettől a hónaptól kezdem a bujot) rajzoltam meg, és egészen augusztusig tart. Mivel idén érettségizem, rengeteg fontos dátumot kell fejben tartanom, de ezek vezetéséhez nem tartom megfelelőnek a havi, illetve napi tervezőket. Egyelőre még csak az írásbelik időpontjait jelöltem meg, de sajnos lesz még ebből több is. 


A legtöbben a Saving Trackert használják, ha pénzügyi tervezésről van szó, de számomra valahogy nem jön össze az a forma, amit mások szeretnek használni. Ez az oldal sincs még vezetve, de a működése elég egyszerű lesz: minden hónapban megtervezem, hogy a rendelkezésemre álló pénzből mennyit teszek majd félre, és mennyit költhetek el, attól függően természetesen, hogy mennyit dolgozom és milyen kiadásoknak nézek elébe. Ezután a havi tervezőmben található részletesebb táblázatban vezetem a kiadásaimat, és ott összehasonlítom a tervet a valósággal. 


Ez a kicsit rajzosabb oldal a szabadulószobák értékeléséhez szükséges. Egy ideje ugyan nem voltunk már, de a családdal remek szórakozásnak találjuk a különböző rejtvényekkel és csapdákkal operáló szobákat, és rendszeresen járunk. A rajz sajnos nem az én ötletem, de nagyon illet ide is, meg a márciusomhoz is. 

A Kívánságlista és a Jelszavak című oldalakat szintén nem mutatom meg nektek, ugyanis az előbbibe egyelőre még egy tétel sem került fel, de mivel csak egy egyszerű lista, nem valami érdekes a számotokra, az utóbbit pedig kitöltöttem már... 


A collection-ök közül az utolsó a magyar változata a "LATE NIGHT THOUGHTS" nevű oldalnak, amit én Tóth Árpád egyik verséről neveztem el. Ide a random, késő esti, filozofikus vagy akár írással kapcsolatos gondolataimat fogom ömlesztve leírni, ezzel egy gondolatfolyamhoz hasonló képet létrehozva. 

Mit gondolsz, milyen a Bullet Journalom? 
A te BuJo-d milyen?
Kommentelj és kérdezz nyugodtan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése