5+1 instás pillanat

Az Instagram talán az egyik legismertebb, legnépszerűbb és egyben leghétköznapibb fényképmegosztó applikáció, amelyet mint manapság a legtöbb közösségi oldalt, sokan nem csupán privát célokra használják. Az influencer, blogger és askceleb fogalmak mellett megjelent az instaceleb vagy pejoratív értelemben vett instalotyó (helló, Margaret Island rajongók) kifejezés is, amely az olyan embereket jelöli, akik több ezer vagy tízezer követővel rendelkeznek, de tulajdonképpen semmit nem tettek le az asztalra. A lényeg a lényeg: az Instagramot manapság már mindenki használja, hiszen könnyen elérhető és kezelhető. Ma hat olyan dolgot szeretnék bemutatni nektek, amelyet ti is ismerhettek, ha jelen vagytok az Insta világában.



1. Ki vagy te?!

Kimondottan paranoiás vagyok, ha közösségi médiáról van szó, ezért én először halálra rémültem, amikor az egyelőre üres instaoldalamat bekövette egy teljesen random srác. Azóta persze megszoktam, hogy nyílt profiloknál ez előfordul, és nem kell egyből bicskával járni az utcán, ha ez előfordul. Sőt, amikor a blogos profilomat követte be először egy idegen,  büszkének éreztem magam: ezt azt jelenti, hogy a fotóim nemcsak a barátaim számára érdekesek. 

2. Profi fotósok

Tudjátok, ez az érzés akkor jön elő, amikor nemcsak egy-egy jól ellőtt fotót posztolsz ki magadról vagy a barátaidról, hanem már elkezdesz azon agyalni, mi nézne ki jól a feededben, megszerkesztgeted itt meg ott a képeket, amelyeket előzőleg gondosan megtervezett kompozícióban kiválasztott háttér előtt fotóztál le... 



3. Az első leiratkozó

Én Júliáéhoz hasonló tragédiaként éltem meg azt, amikor először leiratkoztak rólam. Bár számomra az online élet nem kimondottan fontos, mégis rosszul éreztem magam, mikor megláttam, hogy eggyel kevesebbet mutat a számláló. Ettől úgy éreztem, valamit nagyon elszúrtam, de később rájöttem: ez az arctalan média, ahol egy-két követő elvesztése nem számít.

4. A múlt

Akik huzamosabb ideje posztolna instára (vagy bármilyen másik közösségi oldalra), az előbb-utóbb visszagörget a profilja legelejére és rájön, mennyire amatőr, átgondolatlan, rosszul megszerkesztett képeket tett föl még régebben, és azon is elcsodálkozik, hogy nézhetett ki ilyen furán, és a kezét miért tartotta olyan groteszk pózban azon a bizonyos fotón 2015. június 9-én...



5. Életed története

Sajnos az insta addiktív szer, és ha az ember egyszer elkezdi használni, nehezen szokik le róla. Mellékhatása van bőven, például az, hogyha kitetted életed első sztoriját, utána akármikor történik veled valami érdekes, vicces, izgalmas, romantikus, szomorú, dühítő vagy tulajdonképpen bármi, késztetést érzel arra, hogy kitett instára. 

5+1. Hashtagek mindenütt

Ha jól emlékszem, a hashtag a twitter révén lett népszerű, de azóta már minden létező közösségi oldalon használatos, így fogalmam sincs, hogyan terjedhetett el. Manapság inkább instán használják (bár nem használom a Twitteremet, így lehet, hogy ott még nagyobb a hype körülötte). Én egyébként szeretem őket, de az a helyzet, hogyha egyszer elkezded használni a hashtageket, akkor utána nem tudod majd abbahagyni.

Remélem tetszett a mai cikkem is! Neked mik a kedvenc instás pillanataid? 
Ha van instád, kövess be, és értesülj a cikkeimről miharamabb! @illuziorombolo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése