Antoine de Saint-Exupéry - A kis herceg


Fülszöveg:
A gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt szóló mese A KIS HERCEG a második világháborúban életét vesztett, ma már klasszikusnak számító francia író remekműve. Története úgy indul, mint minden Saint-Exupéry-regény, egy repülőkalanddal, de ezúttal a bonyodalom nem a valóságban, hanem a költői képzelet világában folytatódik. Egy kisfiú jelenik meg a szerencsétlenül járt pilóta mellett a Szahara magányában, egy kisfiú egy másik bolygóról. S vele együtt feltündököl egy másik világ is, amelynek embersége, tisztasága, szépsége sajnos már csak a költészetben létezik. És Saint-Exupéry úgy beszéli el kis herceg
e történetét a maga icipici bolygóján, hogy mindnyájan fájdalmasan megáhítjuk azt az igazabb bolygót, és szívünkbe zárjuk az emberségében nagy kis herceget. A világszerte ismert, megrendítően szép mesét az író eredeti rajzai díszítik.

***

Bizonyára mindenki olvasta már eme remekművet, és csak én vagyok olyan "elmaradott", hogy csak a minap álltam neki, és be kell valljam nagyon megfogott.
Sok helyen felbukkant előttem már a könyv, mégsem vettem soha az energiát, hogy el is olvassam.
Pontosan tudatában voltam annak, hogy a Kis hercegnek mondanivalója lesz számomra, hogy ez a mondanivaló mindenkinél más és más. Valamint akárhányadszorra olvasom majd el, mindig fel fogok benne fedezni valami újat.

Így álltam neki, és be kell valljam lenyűgözött. Az író tökéletesen lefestette a jelenlegi társadalmunkat, de erről inkább nem beszélek. Hagyom, hogy mindenki a saját bőrén tapasztalja meg a könyv nyújtotta társadalmi kritikát, és azt a csodát amelyrpől az író beszél.
Mind a kis herceg, mind a pilóta, a róka bölcs szereplők. Olyan igazságokról beszélnek, hogy az ember automatikusan elgondolkodik rajtuk, amik minden bizonyosságot tekintve megmaradnak az emlékezetben.

A könyvecske befejezése után kissé úgymond lefagytam. Némán ültem a szobámban, magam elé meredve, miközben próbáltam kitalálni mi okozott akkora "traumát", ami miatt úgy éreztem, hogy a mellkasom 10 kiloval többet nyom a megszokottnál.
Ennek a könyvnek óriási mondanivalója van mindenki számára. Utat mutat, megsegít.
Hogy nekem mit mondott? Nem árulom el, de határozottan máskép kezdtem el figyelni a körülöttem lévő dolgokra.
Kíváncsian várom, mit fog számomra tartogatni akkor, amikor legközelebb elolvasom.

Egy tökéletes mű, egy rendkívül tehetséges író tollából.

Másra nem is értékelhetném, mint 10/10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése